måndag 20 juni 2011

2 lediga dagar...

lördag och söndag va jag ledig och passade på att åka runt på ön och njuta lite.. :)

Jag började på Layan beach, det blåste en himla massa, så nåt bad blev de inte, men jag satt i skuggan o läste istället och gick en promenad längs stranden...



Ett andehus, nere vid stranden...


Sen blev det takeaway fried rice som jag köpte av en söt liten tant längs vägen, på Bangtao stranden.


Middag + en drink på stranden med Ida.



På söndagen var Ida oxå ledig, så då begav vi oss av söder ut på moppen...
Vägarna var rejält branta o lagom välskötta, precis så vi lyckades ta oss fram. :)


Stannade för att tanka...

Och hittade till slut en super mysig liten strand mellan Patong o Karon, nästan inget folk och lugnt vatten... Här blev det ett par timmars sol o bad =)


Powerwalkade uppför en nätt liten backe...
(så brant att jag vägrade köra moppen ner, och pga av detta var vi tvungna att gå uppför den till moppen, när vi skulle hem, lagom populärt :P)


Idag jobbade jag från 14, så jag hann ner en sväng till Nai Yang stranden..
det resulterade bla i detta konstverk...


Underbart väder idag! :)


Boo!!


Pacat me tofs i öronen...

Och självklart har jag hunnit va lite på barnhemmet oxå! :)

Takrow

Färga håret

klippa håret..

I väntan på att få klippa håret...


Soffmys

Bus

syskonkärlek :)

Det var allt för den här gången.. ha de bäst så länge.
Nu ska jag sova!
Gonatt! :)

1 kommentar:

  1. Ser supermysigt ut! Blandning av jobb och ledigt i varmt land- perfekt sätt att spendera semestern på ju=) Här är det regnigt och 3 veckor kvar till semester... Men midsommar snart iaf=) Många kramar!

    SvaraRadera