måndag 8 augusti 2011

svensk sommar

Så var jag hemma i sverige igen...
Härligt det med: sol och varmt, underbara vänner och så lite jobb så jag får råd att leva en termin till :)

Tänkte köra en liten snabb review av första veckan (och hoppas på att bli bättre på att uppdatera bloggen i framtiden...) ;)



Inledde min sthlmsvistelse med en fika hos Camilla i Skeppsdal.
Sol och värme bjöds det på i Sverige (till skillnad mot thailand)
Toast och paj bjöds det på i skeppsdal och framförallt väldigt trevligt sällskap!



Vi fortsatte med en eftermiddag på domarudden, sol bad och glass
(hade dock glömt hur svinigt kallt det e i vattnet i sverige! :P)





Grillning vid garnsviken hann vi också med!
passade på att njuta till fullo av svenska sommaren: det var ju min enda lediga helg! 

Camilla


Matte, Tessa o Camilla 


Camilla o vår totally superdåliga engångsgrill..


Lite mer erfaren grillare med riktig grill och bekväm stol...
vi har lite kvar att lära ;)


Jag


Mathias


Therese



Camilla



Solnedgång över sjön

Sen var det slut med ledigheten...


Såhär har mina förmiddagar spenderats: pluggandes i solen på altanen hemma i Åkersberga. 



Dagarna har spenderats på Birkaterminalen,
 tillsammans med mr Bapple o co 


Och kvällarna (iaf ett par tre st) har spenderats på jobbet med den underbara utsikten! :) 

Ja, Stockholm är väldigt vackert egentligen... :)



Hade en ledig kväll, så Jag o Tracy passade på att åka in till kungsan o lyssna på lite livemusik o kolla lite på allt spännande som dukats upp där. :) 

 




En riktigt härlig vecka måste jag ändå medge... Nu är det bara att hoppas att resten av månaden blir lika bra! :)




1 kommentar:

  1. vad snäll du är som lägger upp sån fin bild på mig =p

    SvaraRadera