torsdag 4 april 2013

Ett blogginlägg, för att jag hinner... :)

Då var det dags igen... ett litet blogginlägg..
För att jag äntligen hinner och har lite tid över.
Jag har sen sist kommit en bra bit på c-uppsatsen, hunnit ta igen lite brädåkning, kommit in i tänket med 20% jobb och målat klart alla väggar i vardagsrummet. Dessutom hunnit fira påsken lite grann och tack vare dessa fyra "lediga" dagar har jag dessutom hunnit andas lite, träffa lite vänner och hunnit förstå det roliga med renovering, (det behöver inte bara va svårt, jobbigt och stressigt) och hunnit ta igen lite kvalitetstid med min allra finaste :)


Nog pratat.
Kör på med bilderna.




Spenderade en fin helg i pisterna.

Fredagen spenderades med Linda och Ellen i Åre:
Underbart väder, kanonfina pister, folktomt och underbart sällskap. Kunde inte bli mycket bättre!


Lunchpaus i solen
Linda o jag

Linda o Ellen

Fikapaus i solen

Afterski i solen


(ja, vi hann åka lite också... Och njuta massor)



Lördagen spenderades i Vemdalen, 
Med Linda Emma och Ellen



-desto mer folk


lite mer moln



Men inte desto mindre njutning för det!


Lycklig Emma har lyckats ta sig upp till toppen med knappliften, på första försöket!
You go girl!!


Snyggo! ;)




Och så blev det afterski :)



Sen hem och laga lördagsmiddag!




Födelsedagsfika hemma hos Ellen!



Kycklingsallad! Riktigt gott faktiskt!




Middag framför tvn... Slutspel i hockey.
Heja Färjestad!



Skrivbord till arbetsrummet tillverkat! nu saknas bara en lådhutch så är vi hemma sen :)


En till som äter mysmiddag framför tvn :)


Fick hjälp av Dennis att felsöka min skyltbelysning på bilen... Tydligen kan det ha berott på den där sladden som liksom är av på mitten och har varit ihoptejpad med eltejp de senaste typ, 10 åren eller så :)


Men se så fint det lyser nu! :)
Stort tack till Dennis!



Sen åkt jag till stationen för att hämta upp världens bästa lillebror som kom på spontanbesök över helgen! :)


Mkt goda enchiladas!


På lördagen blev det en heldag i Tege-Duved, med Lukas, Linda och Linn.


Ännu en dag med strålande väder!


Njuter av en fika i solen efter en heldag i backen.


Linn och Linda


Lukas


Finaste solnedgången genom bakrutan på lindas bil.


Ett litet pit-stop på åres chokladfabrik.


Kycklingwook blev det till middag



Och så lite fin-choklad och likör på det.



Så blev det en finfin dag i Vemdalen med lillebror


Lunch i solen på Anorach



mmmm






På eftermiddagen mulnade det på.
Så vi passade på att ta en bulle och varm choklad framför brasan.


Sen blev det hämt-kinamat på kvällen.


Mina två favoritpojkar roar sig med  att plinka lite på elgitarren :)

På måndag morgon var det dags för lillebror att åka hem igen.
Tack Lukas för att du kom och hälsade på, det var jätteroligt att ses!!! :)


Våffeldagen firades med belgiska våfflor, glass, sylt och nutella!!





På lördagskvällen dog min lilla Nathanael. Han blev nästan 2.5 år, vilket är ungefär medellivslängd för en dvärghamster... Det var inte helt oväntat, han var ganska gammal och tussig på slutet, men ändå lite sorgligt... Jag köpte honom min första vinter i Östersund för att jag kände mig ensam och han höll mig sällskap precis så länge som jag behövde honom, nu är jag ju inte ensam längre...
Tack min fina lilla tuss för alla skratt och allt sällskap du gav! :)
<3   RIP    <3



Matte kom över och hjälpte oss med kaklet i köket


fint blev det.


Lister längs väggen i köket..



lägger nytt golv vardagsrummet


Hemgjord hamburgare till lunch


Golv på G


Renovering kan vara rätt trevligt ibland.


Och så lite lister på det.


Tadaa!





 
Borrade och pluggade lite i vardagsrummet.. och se va märkligt det ser ut i arbetsrummet plötsligt! :P
(favorit i repris!)


Det firades med grillning ute på gården


Inte helt fel!

och himla gott!

Blev lite soffmys framför tvn... 



.. i ca 5 min... Man blir trött av att renovera!

 Gos :)

 




Påskfrukost!


Titta! Jag har satt in lådor och satt fast frontar på lådorna.
Alldeles själv! :)
*stolt tjej!*


På påskaftonskvällen blev det knytis middag hemma hos Klaus. 

Linda bakar tårtan


easter-bunny!!


well... easterbunny-roadkill... :P


Påskbuffé!


Sådde tomat, smultron, gräslök, basilika och dill..
nu är det bara att vänta!


 




Anders har organiserat i lilla förrådet :)


Och jag har satt ihop hyllan till badrummet.

Det börjar bli ordning och reda i hemmet nu!



Hittade en galen text i en av böckerna jag läser för C-uppsatsen...
Tur att iaf vissa tankegångar och åsikter förändrats med åren..


Linda kom förbi och tittade på lägenheten och drack en kopp kaffe i solen på balkongen.
(lägg märke till det mycket fina bordet!)


Det tar sig! :)


Står högst på önskelistan!!
Vore så trevligt att förstå vad pojkvännen och hans vänner pratar om! :P


En dag på jobbet...
Lyckades tajma avtackningen av vår praktikant som arbetar med att göra illustrationer till barnkonventionens artiklar. Han höll en kort introduktion och sen fick vi måla våra egna porträtt...
Ser ni vem som är vem?



Te och nybakade frallor! :)
Sååå härligt att hinna med att leva lite och njuta lite och att andas...

Nu ska jag hinna med lite kvalitetstid med min Älskling.


Hej så länge! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar