lördag 10 maj 2014

En helg i Åre

En helg i April kom mina föräldrar och min lillebror upp till Åre för att åka skidor och fira mamma som fyllde 60 år. Det var en jättehärlig helg, med god mat, (delvis) bra åkning och framförallt massa skratt! :)

Här kommer några av höjdpunkterna, i bildform!


På väg upp på skutan!
Mamma & Lukas

Pappa & jag

På toppen!
Anders & Pappa

Lukas 



Utsikt från stugan


Skål!


afterski i stugan


Mamma fick en trumpet i present...
Ingen av oss har tidigare spelat trumpet...
Detta resulterade i skratt-kramp i magen på samtliga...
Roligaste jag varit med om på länge! :)










Sen blev det finmiddag på restaurang Fjällpuben.
Marcus Aujalay som äger restaurangen var på plats och presenterade maten och såg till att allt smakade bra och att alla trivdes.
Och visst gjorde vi det! Underbart god mat och härlig stämning i den lilla lokalen.
Kan varmt rekommendera restaurangen till alla som letar efter nåt alldeles extra i matväg! :)


Mina fina föräldrar!

Den godaste fisk jag ätit på väldigt väldigt länge... ja, kanske någonsin!


Lukas lyckades charma till sig en extra portion pommes och tranbärsketchup.
Otroligt gott!


Så blev det en liten promenad på byn för att smälta maten.

En drink efter maten blev det också, i dimman! ;P


Sen väntade ännu en fin dag i backen, lite sol bjöds det på bitvis. 






Och så blev det tårta på sängen den 7:e

Dessvärre hade vädret vänt sig mot oss... Så det blev bara en halvdag i backen, men desto längre lunch och fikapaus, och det är ju inte fy skam det heller! :P

Mina byxor efter ett åk... 

Mina byxor efter 3 åk.... 
Ska nog impregnera bättre till nästa säsong :P




Tack min fina familj för en underbar helg och stort grattis till min lilla mamma på födelsedagen! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar