fredag 15 maj 2015

Vår, vardag och lite av varje.

Bloggdags igen! :)

Massa Chilli-bilder den här gången också. En del bilder på min tvåbenta älskling. Och lite vardagsbilder. Inte så mycket spännande. Men ganska mycket glädje. Och vår!

Och det känns ganska representativt för hur mitt liv varit senaste månaden :)



Va ut på skogspromenaden med lilla skrutt. Hittade en jättebra trappa som hon efter ett par övningar lätt klättrade över på kommando! :) Min lilla agility voffe! ;)

Nyduschad!
Vår är en lerig årstid har jag insett...

Premiärbad!

På jobb i Rätan. Om ni tittar riiiktigt riktigt noga så ser ni renflocken ute på sjön.
Modiga eller korkade, det är frågan...


Brandövning med jobbet. Så nu kan jag släcka eld med både släckare och filt!



Chilli har börjat titta på tv.
Favoritprogrammen är sport och djurprogram. Hästhoppning var en riktig höjdare! :)


Och så fyllde min tvåbenta älskling år. 
Frukost på sängen


Chilli tyckte att Anders födelsedagspresent som kom med posten var så himla spännande att hon öppnade den, och slet den i småbitar. Som tur var lämnade hon presentkortet orört!






Grattis Husse!


Lite tårta! :)




Sen konstruerades en smörgåstårta som vägde 7kg... 
Som tur var kom det mycket folk, så att allt gick åt! :)



Chilli och Siri.


On the road again!
Många mil i bil blir det på jobbet.
Vissa dagar med bättre musik än andra! :)



Vårshow på ridskolan, med clinics och shower.




Boll-nallen! 



Tränar balansgång!


Fokuserad voffe! :)


Så var det vårväder och hela lilla familjen va ut o lekte på ängen! :)





Kom till jobbet en morgon och hittade denna på skrivbordet...
Någon som vill säga mig något!? :S



Playdate med Peter och Loke!

Två tröttisar! :)


Flytt på jobbet pga ombyggnad/utbyggnad.
 Blev nu delat kontor istället för öppet kontorslandskap.
Blev också tokdåligt internet och skrivare en trappa ner. Mycket spring i trappor blir det. 
Tur det ska vara klart till midsommar!

Tackade av vår hundvakt som nu ska ut på praktik och inte kan ta hand om Chilli längre. Som tur var löste det sig snabbt och vi hittade en ny hundvakt till lillskruttan. Hos nya hundvakten har hon två hundkompisar att leka med, den ena en bordercollie tik, som hon har superkul med. Det är så skönt att se hur glad hon är när v kommer dit på morgnarna! Dessutom bor där fyra katter och en kanin, så nu blir Chilli van vid alla möjliga sorters djur! :)


En kall och regnig aprildag bestämde jag att man får dricka varm choklad när det är höstväder, även om det sägs att det är vår. Så det blev varmchoklad och tunnbrödsmacka.
 (Tunnbrödet köpt i Stavre på bästa bageriet!) :)


Första maj bjöd på riktigt vårväder och Frejas bakeri bjöd på livemusik!
En mysig förmiddag i solen med Ellen och Peter.




På promenad runt fågelsjön, passade på att fågelskåda lite :)


Lite högt uppe i fågeltornet tyckte Chilli.

Men väldigt spännande!

Bakat lite matbröd. 

Kollegan visade en liten thaiaffär i Bräcke och jag "råkade" shoppa loss lite!
Så himla häftigt att det finns så mycket minnen i vissa smaker!


Mandel-apelsinrutor med cholkadtäcke.
(bakade slut på lite ingredienser som va tänkta till julbak som aldrig blev av...)


Anders va borta över helgen. 
Så jag och Chilli passade på att ha tjejkväll med massa gottis och romcoms!



En härlig promenad med Ellen och våra fyrfotingar!








Middag på Scandics Jamaica-kväll med fina vänner!




Storkok på paj!
Så himla enkelt och gott. 
Perfekt sätt att rensa kylskåpet på lite rester, utan att det blir det minsta tråkigt!


Jag o min underbara skrutta, som e precis lika knasig som jag! :)

Chilli provar husses badmössa!!!
Långnäsan! 
Hahahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar