tisdag 20 september 2011

Jämtlandstriangeln


Så var det då dags att bege sig ut på fjällvandring!
Det blev jämtlandstriangeln på tre dygn med Ösis.
(Storulvån-Blåhammaren-Sylarna)
Med på vandringen var ca 30 glada studenter


Vi började strax före lunchtid på fredagen från Storulvån, vädret var mkt omväxlande o bjöd på både sol, regn, dimma, och blåst... 





Peter






Peter




Elenore





Fredrik



Lunch efter vadstället... Med smått frusna fötter.
Elenore, Karin, Peter.



Elenore o Karin njuter av solen


Elenore


















Lite dimma


Renar uppe vid blåhammaren



Sov i stor sovsal... liiite trångt, men vad gör det? 
Jag e världsmästare på att sova gott oavsett omständigheter! :)




Lördagmorgon
Underbar vy att vakna till! :)









Renar















Peter



Jag o Oleksandr









Jalla o Lars



Lars



Elenore o Karin



Karin, Peter, Jag, Lars



Min personliga favoritbild! 
Underbart snygga:
Fredrik o Elenore



Oleksandr, Jag, Elenore







Lars



Lars, Oleksandr, Karin, Peter




Paus i solen
Kristin, Emilia, Karin, Peter, Jag, Fredrik



Sista etappen upp mot sylarna



Pojkarna lagar middag


Middag i kvällssolen, med snöklädda berg som utsikt.. 



Elenore



Mys i sovsalen
Emilia, Elenore, Fredrik, Karin, Lars



Massage-tåg!


Sista dagens första etapp 

Elenore o Fredrik


Renar!














Lunch



Sen tog det hela en oväntad vändning... Kristins fot ville inte vandra längre och eftersom den inte gick att stödja på blev det till att larma fjällräddning o sätta sig i lilla fällstugan för att invänta transport ner till fällstation...

Inne i lillstugan



Lilla stugan på fället... vilken tur att du stod där du stod! :)








Och så kom äntligen helikoptern o hämtade kristin o Emilia... 
Vi andra fortsatte de sista 8km ner till Storulvån... Min kamera fick dock ligga i väskan sista biten... 
(så jag avslutar med en fin fjällbild från lördagen istället!) 




Jag behöver nog inte tillägga att det var en helt underbar helg, att jag e jätteglad att fått chansen att lära känna massa nya vänner. Att vädret var fantastiskt och att jag redan längtar tillbaka ut i fällvärlden... Jag tror att det syns i bilderna, och ser ni inte det- titta en gång till! ;)
Kram på er!
Och stort tack till alla er som va med o bidrog till en helt underbar helg!

2 kommentarer:

  1. Tack själv för att du gjorde den här helgen möjlig! Snart kommer ytterligare några turer vi ska försöka hinna med innan vintern smyger sig på.

    //Lars

    SvaraRadera
  2. Åh, längtar tillbaka när jag känner igen alla fina platser från i somras, och den underbara naturen! Kanske får bli fjällvandring lite oftare:) Kram

    SvaraRadera