söndag 11 mars 2012

Saxnäs

En vecka i Saxnäs

"Tog ledigt" från skolan i en vecka för att jobba som medhjälpare på NHR's må bra vecka i Saxnäs.
Mitt mål med veckan var att ha kul, göra ett bra jobb, lära känna nytt folk och vara med om så många nya saker som möjligt... 
Och det lyckades över förväntan måste jag säga!
 (vågar dock inte uttala mig om punkten göra ett bra jobb.. där får andra göra bedömningen)
Har haft en helt underbar vecka i de vackra svenska vinterfjällen :)



Nya saker jag varit med om denna vecka:

lärt mig påta
påtat handledsvärmare o mössa
blött näsblod
kört skoter
-i vind
-på natten
-med pulka
-i diket
pimplat
åkt skoter-pulka
åkt bandvagn
ätit hjortronsylt i filen
badat badtunna
stått på ngn annans rygg
träffat en same
åkt "handikapplift"
sett norrsken
sett en uggla (utom zoo)
lärt mig torrtova
ätit varma mackor tillagade på öppen eld
ätit soppa med klimp
och framförallt träffat massa nya härliga människor! :)



Ja, då går vi över till bilderna... det är ju ändå de som säger mest...

På väg till Saxnäs:
Norrsken!!!

(jag lovar, det är det! även om bilden e lite halvdålig) :P



Dag 1

Utsikt från mitt rum



På väg ut på första skoterutflykten







Underbar natur









Praktikant-Anton gör upp eld...



Här lagas soppa, med klimp...







Svensk natur :)





Kok-kaffe i fjällstuga




På vägen hem




Dag 2


Jag påtar handledsvärmare!



Åsas mössa




Åsa o Sanna myser framför brasan...


Avslutade dagen med ost o kex


Dag 3

Skoterutflykt till sjö för att fiska






Idag bjöds det på pitabröd





Anton jobbar på egen hand...


Ute och buskör skoter litegrann, med Åsa o Sanna





Pimplande nere på sjön


Utsikt från pulkan


Jag, i pulkan!



Underbar solnedgång på vägen hem






Bjöds på efterrätt till middagen ikväll..
Kan ärligt säga att det nog va den godaste tryffel jag ätit!


Dag 4

Jag fick stanna hemma från förmiddagens utflyk, så jag passade på att plugga lite!
(duktig jag!)


Kvällsutflykt med skoter till fjälllkåta

Mys!


varm macka och choklad!





fullmåne!


Dag 5




Idag var det dags för bandvagn upp på kalfjället!



Lite lagom blåsigt... :)







Lunch i kåtan




trött tjej



Jag















Badtunna!


Veckan avslutades med en underbar trerätters middag

Förrätt



kötträtt



vegrätt



efterrätt

Tack alla underbara människor som bidrog till en super-härlig vecka!
Jag hoppas att ni har njutit lika mkt som jag.
:)



Här är en länk till ett litet repportage på NHR's hemsida, om Saxnäsveckan:
http://www.nhr.se/opinion/nyheter/mar-bra-med-spannande-avkoppling-i-saxnas/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar