tisdag 8 maj 2012

Projekt Stockholm

Åkte ner till Stockholm i torsdags kväll.
Syftet med resan var att gå på projektledarutblidning, hinna träffa lite vänner och se Jesus Christ superstar.
Målet med resan var att få ny kunskap i projektledning, skriva en projektplan, njuta av våren och hinna träffa så många som möjligt på kortast möjliga tid utan att stressa.
 Planerade aktiviteter var att njuta av våren, träffa Tessa, åka kommunalt till Hässelby, spendera dagen med Zandra och Victor, Äta middag i stan med mina föräldrar, Se Jesus christ superstar med mamma. Möta Anne på stationen, bo på hotell i Bromma och gå på Rädda Barnens projektledarutbildning i två dagar.
Utvärdering av detta sker på min blogg! :)



Kom hem till Åkersberga på torsdag kväll, fick skjuts av mina föräldrar och hann prata massa i bilen.
Sov väldigt gott i mitt gamla källarrum.
Vaknade till en solig vårdag och njöt av en lugn frukost samt en upptäcksfärd i trädgården och hittade massa fina blommor. :)






snart är träden gröna!









































Hemma :)



Haren och grodan

Jag anser därmed att min torsdagskväll och fredagsmorgon blev mer lyckad än jag vågat hoppas.
Däremot utgick punkten Träffa Tessa pga förhinder.
Och jag tog därför ett tidigare tåg mot Hässelby, vilket resulterade i att jag fick längre väntetid vid bussbytet och därmed överskred en timmes resväg och fick betala sex klipp på min bussremsa. Vilket inte kändes jätteroligt.



Världens goaste Victor!

















tuffaste sandkakan!
(jupp, jag har gjort den helt själv!)


har även byggt detta fina slott helt själv!



Zandra och Victor


gofika me hembakade kanelbullar!



Tuffing!


Jag anser att dagen, trots missödet i lokaltrafiken, kan anses som synneligen lyckad!
Jag hann umgås både med Zandra och Victor och njöt varje sekund!
:)
Sen begav jag mig till Stockholm för att äta middag med mina föräldrar, jag hann i tid och hade en mkt trevlig middag, med grymt goda crepes!













Ola!



Jag lyckades sedan ta mig till Centralen i god tid för att möta upp Anne vid tåget.
Detta var dock aningen komplicerat då min mobiltelefon hade dött men vi hittade varandra och tog oss till Sundbyberg, där vi lätt hittade en taxi. Denna taxichaufför kan dock ha varit den otrevligaste person jag träffat och vi var mycket glada att inte vara ensamma med honom. 







Sedan stod två dagars projektledningsutbildning på schemat.
Vi hade väldigt roligt och lärde oss massor.
Nu har vi massa ny inspiration att föra med oss in i vårt lilla projekt i Bergs kommun!




Antonio väntade på mig och Anne på hotellrummet!


Sammanfattat måste jag säga att helgen varit mycket lyckad! Jag uppnådde de mål jag hade och genomförde de flesta av de inplanerade aktiviteterna.
Våren i Stockholm var väldigt trevlig. Jag har saknat mina nära o kära mer än jag trott. Projektledarutbildningen var grymt bra och väldigt lärorik! Jag har träffat nya och återsett några "gamla" Rädda-barnare. Båda de hotell vi bott på har varit väldigt fina och haft mkt god frukost. Vi hann även med en promenad i Solna och en shoppingrunda på ica maxi, som inte låg i originalplaneringen. Mycket trevligt!
Vissa saker kan jag dock dra lärdom av till nästa gång: 
-ladda mobil och kamerabatteri innan jag påbörjar resan.
-Åk inte taxi med griniga taxichaufförer.
-Åk inte snabbtåg baklänges.
-Stämpla en extra stämpel på bussen vid mörby, så slipper man tre extra klipp i Veddesta.
Allt blir roligare om när man har sällskap!


Generellt är jag väldigt nöjd med helgens alla projekt! :)  

2 kommentarer:

  1. wow vilka naturbilder du kan ta =) är du lika duktig på personer? alltså typ en foto session?
    hinner vi ses nått innan du åker till thailand?
    kram

    SvaraRadera
  2. Åh, Tack! :) Njae, skulle nog våga påstå att det är mkt svårare med personer.. de rör sig o gör lustiga miner :P
    Jag kommer till sthlm runt 4e och åker t thailand 12e, så nog borde vi väl hinna ses nåt den veckan, tycker jag! :)
    Kram

    SvaraRadera