tisdag 25 december 2012

danföredanföredanföredanföredanföredanföredan....

Ja, nu har nedräkningen börjat och julen närmar sig med stormsteg.
Plötsligt var julen nästan här och därmed terminsslut.
Detta innebär lite extra festligheter och avslutningar.


På lördagen bestämde vi oss för att hinna ses och fira av terminen lite... Vi undvek orden avskedsfest och julfest och valde att kalla det fest, helt enkelt.. blev mindre prestation, sorgliga kopplingar och tvång på röda kläder på det viset ;)
blev det förfest hos Anna och efterfest hos Linda. Vi hade liksom så himla trevligt att vi inte behövde ta oss ut på krogen... Massa skratt, gottis och kramar bjöds det under kvällen. Dessutom lite dansuppvisning, skönsång och fjortisspel :)

Jag hade en helt underbart härlig kväll, skrattade så jag hade ont i magen och passade på att sno åt mig massa kramar och värme från goa vänner, stort tack till alla er som va me och gjorde kvällen galet bra (och lite extra tack t Anna o Linda som huserade folket under kvällen)



Anna och Johannes bjöd på dansuppvisning


Eftersom det låg en kamera framme var det ju tvnget att bli lite snygga porträttbilder, här bjuds ett mindre urval. Tagna på tre olika teman: galnast, gladast, argast:


Anna


Sofia


Jag



Stina


Johannes





Soffmys!


Kan stolt uppvisa mitt astuffa sydda dår på ryggen!
Ja, jag har tagit bort två leverfläckar på ryggen, med bedövningsspruta och sytt, utan att svimma!
(för er som inte vet det så brukar jag svimma av det mesta, typ sprutor, blodprov, blodtryck och lite allmänt när något är läskigt.. så jag råkar vara löjligt stolt över denna bravad!)



Glöggmingel hemma hos Ellen. Massa smått o gott o massa olika sorters glögg och jättetrevligt folk, både nya och gamla bekantskaper! :)



Sen var det dags för terminsavslutning för läxläsningen i Svenstavik.
 Vi bakade pepparkakor, gjorde julgodis, sjöng, dansade och hade väldigt roligt! :)




Riktig julmusik!
(byttes snabbt ut mot annat mer poppigt, av killarna)












kvällens sånginsats!






Så var det dags att flytta om lite på jobbet.
Efter nyår blir vi av me ett rum och får därför flytta om oss lite grann...

Jag flyttade från det här trevliga kontoret, med utsikt över fjällen...


till detta fantastiska hörn :)
gör mig dock inte så mkt, visst är det skönt med eget rum, men det är nästan lite väl lyxigt som 6mån vikarie, och har ju bara 2 mån kvar nu, så det här blir alldeles utmärkt!



Sista ridlektionen för terminen fick jag glädjen att rida detta charmtroll!
Min finaste goaste lilla pålle.
Pilen heter han och är jättefin! Fick mkt beröm och hade framför allt väldigt roligt. :) 





God jul Östersund, vi ses nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar