måndag 16 april 2012

En helg i Åre

I lördags packade vi lilla bilen full av mat, skidutrustning och fyra glada tjejer, så åkte vi mot Åre.
Framför oss väntade två dagar av snö, solsken, lunch och fika ute, många långa skratt och trötta muskler. 
Det kunde inte ha blivit en bättre helg!


Här kommer bilderna:



Lördagen bjöd på sol, inte ett moln på hela dagen!




Jag och Ellen på väg upp i liften










Det var lite sådär lagom varmt o skönt :)



Åre-skutan








Så blev det grillad korv till lunch! :) 

Ellen Karin Emma


hehe, Emma grillar korv! :)



Massa korv av massa olika sorter!


Emma


korv på burk



De e jobbigt att åka ankarlift!


Ellen o Björn åker skoter!






När man åker bräda med Emma kan det ibland resultera i byggandet av en snöhöna i skogen...




Jag hälsade på hos min kompis Nalle! Himla trevligt.


Han bjöd på lunch också!


Hittade massa gott i Nalles skafferi!



Här kommer Emma vandrande i skogen...
detta som resultat av att lyckas åka ankarlift till 75% och inte tycka om barnens skogsstig...



Softa i soooleeen!



Emma åker brant backe :)



Mys att plugga i solen utanför lägenheten.



sen blev det fika med hembakta hallon och vaniljbullar.






Karin o jag



Emma



blååååååå


tapper myra tyckte om oss som bjöd på pärlsocker från bullarna.



*tussilull*



Emma har köpt en visselpipeklubba



hehe, ehm, jaha!? de kallar  det stretching...


Efter middagen plockades sällskapsspelen fram.. 



Och Karin bjöd på juice-provning

Och ju mer tiden gick, desto tröttare blev vi....


galet fnitteranfall, som inte gick att få stopp på..
typ a'la superfjortis...
 

jag försöker lugna ner mig och andas lite...
sjuuukt ont i magen!


sen gick tiden lite till och djup koma infann sig...


jag försöker sockerchocka mig för att hålla mig vaken resten av spelomgången...

Sen bar det utför..
och tillslut var spelet slut (jag förlorade nog allt, inga minnen av detta dock) och alla flickorna ramlade i säng och snarkade, pratade, gnisslade, snurrade och smackade ikapp... hela natten lång!


Frukost



Emma åker röd backe...



Ellen Ida o Emma i backen


Ellen Ida o Emma utanför värmestugan



I Tege var det  sol o fint!


enjoy!








Tack för en jättefin helg!
Helt underbart har det varit!
Stor kram till Emma Ellen Karin o Ida!

2 kommentarer:

  1. Underbart... Min favvo är nog ändå Ellen och Jenny på lördagskvällens sista timmar :) Ofattbart vad roligt saker och ting kan bli när allt väl har spårat ur...!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt det ser ut! Lika soligt som våra dagar iofs, men något varmare verkar ni haft:P Tror inte jag kommer i mina skidbyxor längre (typiskt) annars hade det fått bli en sista-minutentripp:) Ha det fortsatt toppen och hojta gärna när du rör dig mot våra trakter. Många kramar!

    SvaraRadera