onsdag 18 juli 2012

under the sea

Dagens uppdatering är för en gångs skull dagens uppdatering.
Bara idag och inget annat.
Idag var andra dagen på advanced diver kursen...
kl 7 gick jag upp t vägen, vlev upphämtad av samma kille som i lördags och åkte ner t chalong för vidare förd i båt mot koh dokmai, sharkpoint o king cruiser, dagens tre dykställen.



Min finaste Pacat följde med mig hela vägen till busshållplatsen o satt i 20 min o väntade med mig. Kände mig lite taskig när jag lämnade honom ensam där, men han hittade hem igen, så det var ingen fara! :)


Väl på dykbåten blev det en stunds chill i solen.

Första dyket- wreck diving
King cruiser







andra dyket- deep diving
shark point
(dock utan haj)



såg ett par bläkfiskar




Och Nemos släkt o vänner


en ful fisk


moi


fina koraller i fina färger vid 5m stoppet


Tredje dyket- undervattens foto
Koh dokmai


En sjöhäst!!!


en astuff liten varelse! vet dock inte vad han heter :P



två murenor



en liten grotta


lejonfisk





Och båten! :)


Och det var det för idag... Låter bilderna tala för sig själva.... :)

Det var en fin dag med sol, vind o tyvärr lite strömt. Men jag hade en grymt bra instruktör, igen, som guidade mig säkert genom alla dyk (och som dessutom e snäll o rolig). :) Och dessutom riktigt duktig på att fota! har lärt mig litegrann av honom iaf, även om jag inte riktigt lyckades ta in alla tips jag fick.

avslutade sedan dagen med en thaimassage
heeelt ok, om jag får säga det själv!

Så nu ska en trött men mycket nöjd tjej ta o sova!
Godnatt!



1 kommentar:

  1. Måste du godkänna kommentarer först? annars har min försvunnit... vet vad din kompis heter.. ornate ghost pipefish.. sen drygade jag mig lite å påpekade att lionfish inte heter lejonfisk på svenska utan drakfisk ;)

    SvaraRadera