söndag 5 augusti 2012

Barnhem- Chan rak khun tao fah

Här kommer de sista thailands-bilderna för denna gången.
Lite sent, men jag prioriterade allting annat framför att blogga de sista veckorna.
Nu är jag hemma i Sverige och har landat lite, så nu blir det ett litet inlägg...


Ja, det är som sagt ett par dagar som ska in i detta sista inlägg (ett par veckor kanske rent av?). Så jag drar ner på pratet och försöker guida så smidigt som möjligt mellan bilderna istället:




En helt vanlig kväll med ungarna framför tvn :)
Jag, Jack, Meow och Da


Jag oc Maria åkte norrut en förmiddag, hamnade vid Mai Khao stranden
 


Lunch på en liten thairestaurang, väl värt de 10 kronorna



Lektion för elvaåringarna i Wat Muang Mai skolan


Sötaste knasungarna har blivit sminkade och uppställda för foto...


En eftermiddag vid poolen 

Da


Bom o william


Min sista söndag passade jag på att ta bussen in till Phuket town, hittade mig ett litet hotellrum och tog en mc-taxi till weekendmarket, för ett par timmars shopping tillsammans med massa andra turister, på denna stora stora marknad.


Friedrice-greencurry på marknaden


Marknad


hotellrummet


fyndat :)


Frukost!
bananpannkaka, färsk papaya och iste



Fick besök av Miaw med man och bebisar


jag fick hålla!


Jag och Nelly tog en kväll nere på Nai Yang stranden 

god middag

Goda virgin-drinkar på the Beachclub


och fick sällskap av Kiaw


Så blev det ännu en dykdag, denna gången gick resan till phiphi-island 




Haj!!!
Jag såg en haj!
En leopardhaj
Den va inte farlig alls och lika stor som jag!
Helt lyrisk!
Det gjorde denna dykresa värt allt!
vind, vågor, strömmar, dålig sikt, sjösjuka och haj= lätt värt!






Hittade en liten kompis inne i mitt rum 



Promenad på Nai Yang stranden 

två fiskar-kvinnor


fruitshake och kaengkiowangai


Mina fina, galna knasungar!





Tack Thailand för denna gången!
Jag kommer att sakna er alla så otroligt mycket.
Hoppas att vi ses igen!



I love you to sky!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar