söndag 11 december 2011

Åre!

Ja, I helgen var det då alltså öppningshelg i Åre!
Planen var att åka upp över dagen i lördags, men efter lite övervägande och massa trevliga tillfälligheter råkade jag stanna både lör o sön! Himla praktiskt när det är många man känner uppe samma helg! Och Jag behövde inte ens köra! Åkte me Lucas o co dit och Christian hem!
Dessvärre var det ju lätt snöbrist i Åre, så det var bara 1.5lift öppen, varav den ana var mindre pålitlig o stod still till och från hela helgen... Så det blev åkning i Hamrebacken i Duved, riktigt bra åkning på lördagen... mindre bra på söndagen... Men e de inte bra i backen får man leta bra åk på annat håll...! :)




Stugmys på lördagskvällen!
Lars o Oleksandr

Jäger är bra till mkt! I just detta fall lindrar den smärta i knä!


Lars har poppat popcorn...
och sen la han dem på balkongen...
Mycket märkligt gjort!


Annars spenderade Lars kvällen mest i dörröppningen, på detta sätt...


Såhär spenderade jag min kväll! :)




Sen blev de en liten tur på byn... 




Lyx att ha snälla pojkar som fixar fruktsallad till frukost! :)


Lyxfrukost!



Snyggt Lars!



Lite lunch/fika i Hamre











Peter, Robin och Karolina lyckades övertala mig att vandra upp på fjället....

 





Peter o Karolina




ibland e de segt att åka bräda...



Men snart gick det utför igen.. bara lite kvar nu!



Peter






Sen, belöningen!
Helt underbar offpist med orört puder!


Behöver jag säga att det var en gryyymt bra helg!? =)
Stort tack till alla som va me och förgyllde helgen!
Och extra tack till Lucas, Christian och Lars, för skjuts o boende!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt! Och åh, vad sugen jag blev nu... När har du tid att vi kommer och hälsar på då?! Fast väntar nog helst på att iallafall någon lift till öppnar:P Hoppas du får en toppenbra vecka! Kramar

    SvaraRadera
  2. Kul att du kom, hur i hela ***** skulle vi annars orkat med all mat?
    Kram / L

    SvaraRadera