fredag 20 januari 2012

smått o gott..

Jaha gott folk.
Då var det väldigt länge sen det hände något här... Jag ber om ursäkt för detta och ursäktar mig med att jag har haft ännu mer att göra än vanligt :P
Det har varit väldigt mycket roligt, och en del lite småstressande moment. Men överlag har det varit riktigt härligt att vara uppe i norr igen!
För en gångs skull tänkte jag använda mig av mer text än bild i detta inlägg... eftersom jag helt enkelt inte har så många bilder! :P

  Jaha, sist jag skrev hade jag alltså precis kommit tillbaka från mitt "jullov" i Sthlm.
Nu har det gått nästan två veckor och här kommer en kort resume av vad som hänt här uppe i Norr: 
Första veckan präglades framför allt av ett evigt skrivande på forskningsöversikten. Det var segt. men himla skönt när jag på torsdag kväll äntligen skickat in den! 
 Och sen blev det desto roligare. På fredagen bar det av till Åre för premiär åkning på nya brädan! :) 
Dagen spenderades i Tege, med nypistade backar 3cm nypuder ovanpå och nästan folktomt... Alltså HELT underbar åkning! Detta avnjöts tillsammans med Christian, Peter, Oleksandr och Zebastian. Ett himla härligt gäng! :)
  Och ja, min snowboard e verkligen underbar!!!
på kvällen åkte jag till Marité en snabbis för en liten arbetsintervju, och kan nu stolt meddela att jag har fått OV jobb här uppe! Så om ett par veckor gör jag mitt första pass på Marité, och kommer sen även att jobba i Vemdalen, känns riktigt kul faktist! :) Och välbehövligt med lite extra pengar.

Lördagen var jag i Bydalen på Ski Camp med Ösis. Vi åkte för instruktörer och jag lärde mig massa nytt skoj som jag och min nya bräda ska försöka fortsätta utveckla i framtiden! :) Nu är det hårdträning på kantåkning som gäller! :)

Söndagen bjöd även den på massa skoj! Jag åkte skridskor, med klubba och puck.. njae, kan inte påstå att jag spelade hockey, men det var iaf ett tappert försök och jag e riktigt stolt över mig själv, som faktiskt inte ramlade en enda gång! :) Sen blev det middag hos Anders och fika hemma hos tjejerna på Frösön. =)

Och så var det då denna underbara vecka...





Måndagen bjöd på föreläsning och en himla massa SoaSek prat... Jag och Karin försökte ta vårt ordförandeskap på allvar och satt i flera timmar och försökte reda ut diverse viktiga saker, bla hur vi skulle komma in på mailen :P
  I tisdags blev det träning, tvätt, föreläsning och en tur till Svenstavik för lite läxläsning med tre härliga "ensamkommande flyktingungdomar". Jag har fått med mig Anne på detta nu, och det är himla kul att slippa sitta och åka själv :) 

Onsdag och torsdag har fortsatt i samma spår: föreläsningar, SoaSek-arbete, nollning osv. Kan stolt berätta att jag och Karin varit runt och pratat i klasserna och presenterat oss som orförande, och det var riktigt kul och inte alls livsfarligt :P
  Jag har dessutom hunnit med en middag hos världens goaste Kristin, Vilken tur att jag har dig, Tack för allt! ...Och lite träning. :)



Lite bilder:
Åre


Såhär jobbar SoaSek's nya Ordf. :P




Oleksandr, Jag, Peter, Zebastian och Cristian i Åre



Bydalens Täljstensafton:




Mkt nöjd med att inte äta kött... faktiskt :P


Goooott!!!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar