fredag 5 oktober 2012

Kantareller, kolbulle och kanelbullar.

Så har två veckor till passerat.
Två härliga veckor som bjudit på härliga upptåg med underbara vänner, massa god mat, frisk luft, kärlek och hotellnätter! :)

(mer förklaringar i bildtexterna)



Fika med Emma på Thörners


Sen blev det en dag i skogen med Emma, vi gick i massa timmar, men hittade inte alls så där många svampar som i fjol... Så jag hittade lite blå bär och lite röda bär som jag också samlade på... lite för tråkigt att gå med tom korg...

Men lite svamp hittade vi ändå

Fint fint!

Och så vart det fikapaus...
äkta naturnissar: nonstop, nötmix, te o färska fikon

Emma har byggt ett stoppljus!




Fikon Jenny                                                         Fikon Emma

Tycker att våra fikon skulpturer säger en del om oss som personer!
Tack underbara Emma för att du är galen nog att stå ut med den arga ailienliknande varelsen! ;)


Hittade ett par mkt trötta gulisar

En Älg!!!!
Vi såg även en läskig fågel och ett råjur.
Älgen stod mmkt närmare tills jag lyckades leta fram kameran, då sprang hon...



På kvällen blev det en mc-tur mot Åre, strax efters Järpen var det så dimmigt att vi valde att stanna över natten... Vi slog upp tältet och tände eld i bucketen... i fullmånens sken...



det regnadeinte, det ni ser på bilden är fukten i luften.

Så stektes det svamp på öppen eld..


Och det blev en äkta kantarellmacka av dagens skörd


Glad pojke, som helldre äter korv o bröd

Mkt glad flicka med godaste kantarellmackan EVER!


Så såg det ut när vi vaknade... alltid lika spännande att se vart det är man sovit under natten, när man kommit fram i bäckmörker.. Men denna gång blev det ju riktigt bra måste jag säga!

Dagens frukost: vitt bröd med choklad på och vatten...
mmmmm


Sen åkte vi till Åre, bunkrade upp me lite mer choklad på chokladfabriken och sen vidare till Åre höstmarknad..

Kolbullar till lunch!

Massa får..!!??!!



På kvällen blev det Soulkväll på innerfickan med mina finas (ex)klasskamrater! :)

Får lite hjälp med att åtgärda mitt platta hår av Kata

Medan Johannes och Karin bjuder på dansunderhållning

Jag och Johannes


Söndagsluch- Rårakor och hemkokt lingonsylt! 
Stolt som  aldrig förr, och lätt godaste sylten jag ätit! :P


Sen blev det två dagar i Umeå på jobb.
Det skulle aktivitets planeras tillsammans med hela region nord...
Mycket intensiva, effektiva dagar och mycket trevligt att träffa kollegorna.
Dessutom bodde vi på ett mkt tjusigt hotell!


Observera dekorationen brevid sängen...!!!

Ja jag är bortskämd...
Och ja, jag har världens finaste pojkvän!


Så var det kanelbullens dag... och jag hann med att baka massa bullar, både med kanel, vanilj och hallon!



Och så är vi på dagens foton...
Idag har jag flugit tillbaka till Umeå, den här gången med en annan kollega, för att imorgon hålla i en Nätverksträff för BK-nätverket i Region Nord...
Vi flög med yttepytte-direktflyg, och landade kl 17.00. Efter att ha ätit middag på ett fik och köpt fika till morgondagen kom vi till hotellet strax före 19.00.
Och ja, här sitter jag nu. I hotellsängen, tittar på diggiloo, äter naturgodis och bloggar medan regnet vräker ner utanför. Och jag måste säga att jag är rätt nöjd med min fredagskväll.



Idag bor jag på hotell Pilen, lite skillnad på kvalite jämfört med stora Aveny tidigare i veckan...
Men jag måste säga att jag trivs bättre här på mysiga Pilen. Det är litet, hemtrevligt och varje rum har sin egen stil, form, inredning och charm!

Kvällens sysselsättning
Precis just nu- Jenny bloggar

... och här ska jag sitta resten av kvällen, dock utan datorn, för nu blir det läsa tills jag somnar. Lyckan kärleken och meningen med livet är det som läses för tillfället, helt underbar bok, med massa tankar och funderingar värda att ta till sig... total feel good!

Godnatt Världen!


1 kommentar: