fredag 5 oktober 2012

Sylarna


Den 21-23 september var det dags för Ösis (östersunds studenters idrotts sällsksp) årliga vandring runt jämtlandstriangeln. I år var det dock fullbelagt på blåhammarens fjällstation, så istället gick vi till sylarna, gick en dagstur och sedan tillbaka till storulvån igen. Vilket inte gjorde mig något, eftersom jag redan vandrat triangeln, men aldrig varit på toppen på sylarna... vilket jag nu fick chansen att ändra på! :)

Vi var många som vandrade och vi hade en jättehärlig helg, med vackra vyer och härligt sällskap!





Karin och Karin, redo att ge sig av från Storulvån






Jag





Lunch vid lilla stugan mellan sylarna och storulvån.... Mycket trevligare att va här i år!



Lyx-energi!

Sötaste Karin



Solen tittade fram lite, men rätt ruggigt ändå..


På väg



Sylarna

observera renarna vid regnbågens slut!

rainbow!

Sååå vacker!

Årets första snögubbe!!!
=)

Lite kollektiv stretching

och så blev det middag! :)

mmmmm

Myspys med levande ljus!

Vissa tog lite längre tid på sig att laga mat än andra...



Så var det dags att vandra upp på toppen på sylarna...
och som den fegis jag är valde jag att gå med guide. Som tur var fick jag med mig Ida och Maria...
Och, ja, det var en riktigt härlig dag på snötäckta fjäll! Tyvärr ville inte molnen lätta och den vackra vyn såg vi inte mkt av... Men häftigt var det ändå!


Det snöar!!!

Uppe vid kammen, som vi sen följde upp mot toppen.

Det var lite kallt!!!





Ett glatt gäng på toppen!!!
Maria, John, Ida och jag
Awesome!!!

Titta va mkt snö det var!
Helt lyriska, tänk att få pulsa i knädjup snö i september! :)

Här gick det att åka på rumpan nerför sluttningen! också galet roligt!

sååå nära att det lättade

vacker vy när vi kom ner en bit...



Middagsdags!

På kvällen blev det vedeldad bastu nere vid bäcken

Och sen var det dags att promenera åter till Storulvån...

Jag och Ida gav oss av först, och kom fram sist..
men vi njöt mest!!!:)

Här fikapaus nr 1- med sol och utsikt över sylarna (vars topp fortfarande gömde sig i molnen)




(fotot taget av Ida)
Paus nr 2- total njutning i solen!






Så var det lunchpaus!
(fotot taget av Ida)


(fotot taget av Ida)
rätt ok lunchställe, i solen, med vattnet framföroch vita fjäll bakom oss

Här blev vi ifatt gådda av Lars

vilande kängor


Reinen!

Paus nr 4- nu har vi blivit ett helt gäng av folk, som alla ville passa på att njuta lite i solen

Ida och Jenny

Peter och John- uttrycker sina känslor för varandra på lite annat sätt...


Paus nr 5- Här har vi blivit omgådda och ikappgådda av så gott som alla...
Blev en extra lång paus i solen, för att slippa komma fram till storulvån och vänta på bussen- mkt trevligare på fjället!


(fotot taget av Ida)
Galnaste gänget på fjället!
Ser ni vad de försöker skriva med sina kroppar?!
(kan ge en ledtråd- förkortning av ett visst idrottssällskap, som brukar vandra jämtlandstriangeln varje år och är till för studenter i Östersund)


Ida på Höstpromenad!





Tack för en underbar helg!
Tack till Sylarna som bjöd på snö-lycka i dess renaste form och till våra guider Rasmus och Martin för att ni guidade oss upp, så vi slapp gå upp på fel topp, eller ramla ner i nåt stup!
Och förstås till alla underbara vänner! :)

2 kommentarer:

  1. Så vackert! Och härligt med snö! Kommer nog dröja ett tag tills vi har det här... Men har mycket vacker höst, med fina färger och sol (för tillfället iaf:) Ha det fint! Kramar

    SvaraRadera
  2. Underbar helg! Tack själv! Gillar särskilt den där bilden som Ida har tagit där hon själv sitter mitt i middagssällskapet... magi!! Vandra är bra grejer! Puss från "I"

    SvaraRadera