lördag 27 oktober 2012

Snö, Stall, Sundsvall och kalaS

Senaste veckorna har varit bra!
Här kommer lite bilder:





Snö! :D



onsdagsmiddag! :)
kokta potatis/rödbetor, lax och spenat/grönsaksröra...


Varför är denna galna flicka mer galen och uppspelt än vanligt!?


Pacharan - täckesmarodören
(bilden tagen från http://www7.idrottonline.se/Ostersund-FrosoRK-Ridsport/)

Jo, det är denna sötnos förtjänst! :)
Han heter Pacharan och var den häst jag fick rida på min första ridlektion på Frösö ridskola.
Jag har alltså börjat rida, igen!
Efter 4 år utan hästar blev abstinensen för stor och jag har nu börjat i dressyrgruppen och är alldeles lyrisk över att vara tillbaka i sadeln. Två lektioner har jag hunnit med, båda på Pacharan, som är jättego!
Ska aldrig sluta rida igen :P
Lycka!



kvällsfika



det är bra att inte ta med jobbet hem.... ehm...



Åkte till Sundsvall för att hålla RB-intro utbildning.
Min första utbildning på het egen hand.
3 timmar skulle jag ägna åt Räddabarnen- historiskt, organisation och verksamhet, samt lite kort om barnkonventionen.
Jag va väl lite sådär lagom nervös, skulle man kunna säga.


på väg

massa bra saker






jättekul att köra bil, tjohooo!

En liten kort sammanfattning av vad jag pratade om:
http://www.youtube.com/watch?v=2IHfiswCIRE

Lite av mitt budskap, Grynet-style :)
http://www.youtube.com/watch?v=tqqLjRHsVOE&feature=related



Kl 20.56 avslutade vi, 4min före avsatt tid. Och jag hade hållt tråden, pratat och tillochmed fått ihop ett sammanhang och information som folk hade kunnat förstå.
Till min hjälp hade jag förstås Sundsvalls lokalförening som hjälpte till att berätta om lokalföreningen och hoppa in med relevant information i diskussionerna.
Det var 9 nya intresserade (forhoppningsvis numera) medlemmar som deltog i utbildningen och bidrog med massa frågor, tankar och spännande diskussioner.

När jag kl 22.20 hade plockat ihop, ätit en något sen middag och tagit mig ut till bilen konstaterade jag att lite energi nog vore bra om jag skulle hålla mig på vägen ända till Östersund.
Därför hamnade jag på en bensinmack som sålde både redbull och choklad :) Och dessutom råkade Lars befinna sig i närheten och bjöd på mkt uppskattat promenadsällskap, runt kvarteret.

Efter lite prat och frisk luft gav jag mig så av hemåt i natten.
Kl 22.15 åkte jag från Lars och kl 00.38 var jag framme på parkeringen vid fornborgen.



Lite fin utsikt i S-vall innan jag åkte hemåt


Älskar kombinationen mörker, dimma och slask!



Här kommer en utmaning!
Orkar du se hela filmen?
Den är mkt representativ för hur min bilkörning hemåt var.

Så, lyckas du att hålla dig fokuserad på hela filmen?!
Det gjorde jag 60ggr om :P


Hemma i min fina lilla stad





Parkerat och klart, redo att stappla upp till sängen. kl 00.38




Så blev det fredag!
En underbar fredag, med kyla, snö och allmän vinterkänsla :)
Firade detta med två bortglömda pepparkakor som jag hittade på kontoret..
snart är det dags att baka nya, sätta upp ljus och sitta inne och vintermysa!

vita oviksfjäll-fin utsikt från kotoret


Och på kvällen blev det kalas, Johannes fyllde 25 år och det firades med tårta, kex, saft, fiskdamm och lekar! :)




Natta


Johannes med en av de små tårtorna!




Om man är födelsedagsbarn så får man ta den tårtbit man vill ha!
 även om den råkar vara mitt i tårtan...




"någon" har stulit godiset på tårtan!!!


fiskdamm!!!


kramkalas


Jag fick oxå fiska fiskdamm!


På kalas har man klänning och strumpbyxor, hur oskönt det än må vara...


Tack för veckan


-nu ska jag iväg och njuta av helgen!




1 kommentar:

  1. Nej men hej och hallå! Vilka bra filmer men det var ju ingen av de andra som levde upp till din standard. Det var ju både svart och vitt på vägen juh! Men måste ändå tvivla på representativiteten i filmen; misstänker högre grad av doakör a la Jenny när kameran inte var igång. Annars hade du aldrig orkat... så det så! Uppskattar även ärligheten när du berättade om dina heta händer... Men du... tänk att vi har umgåtts riktigt duktigt denna vecka och att jag ändå inte lyckats förstå att du börjat rida igen. Vad är detta? Vi måste prata mer om det som är roligt tror jag! :D

    SvaraRadera