onsdag 27 juni 2012

Awesome Tisdag

Igår var det tisdag...
 och en mycket trevlig sådan!


Jag var ledig hela dagen så jag bestämde mig för att ta moppen och leta upp en trevlig strand att ligga o sola o bada vid... Som många säkert vet så är det just nu lågsäsong i Thailand vilket innebär att det inte är så mkt turister på stränderna, vilket är väldigt skönt till vardags, men eftersom jag inte gillar att ligga ensam i bikini med massa påklädda thailändare runt omkring mig innebär det att jag istället valde att åka ner mot södra Phuket för att hitta iaf lite mer turism. Så efter ca 40 min på moppe kom jag till Kamala, där jag hittade ett 30-tal turister (utspridda längs en stooor strand). Där parkerade jag mig på en solstol, med lite färsk papaya och en god bok... Sämre kunde man ha det! :) Efter 4-5timmar tog jag moppen tillbaka norrut för att möta upp Nelly, för vidare färd mot NaiYang, vår närmsta strand. Vi gick på marknaden och köpte med oss av diverse spännande maträtter,som vi tog med ner på stranden, för att avnjutas till en mkt vacker solnedgång! :)
Väl tillbaka på Barnhemmet fastnade jag framför tvn med ungarna, en skrutt i knät och en lutad mot mina ben och den underbara thaimusiken med tillhörande videor på tvn. Ja, den är fruktansvärt usel, vet inte om videorna eller musiken är värst, men jag fullkomligt älskar det, det hör liksom till barnhemmet :) Dessutom blir det ju inte mindre bra av att barnen dansar och sjunger ikapp med TVn!

Kvällen avslutades med en skype-arbetsintervju. Och nu ska ni få höra!
Jag har fått ett vikariat som verksamhetsutvecklare på Rädda Barnen i Östersund, där jag gjorde min pratik och kommer att jobba där på heltid hela höstterminen! Därför kommer jag att ta en termins studieuppehåll, vilket innebär att jag inte kommer att gå kvar i min klass, något som är vääääldigt tråkigt!!! :(
Men jag kommer att få prova på ett jobb som jag verkligen vill ha, på en arbetsplats där jag verkligen trivs, med kollegor som är jättetrevliga! :) Dessutom kommer jag att få vara kvar i Östersund ett helt år innan nästa praktikperiod och därmed får jag en snowboard-säsong extra (som en liten bonus sådär)!
 Behöver jag säga att jag är grymt glad!?
=)


Så, lite bilder från dagen:


Lunch på Kamala


Fick lite sällskap :)



Kamala Beach



Picknick på Nai Yang 



Nelly


Till förrätt- Thailändsk vårrulle eller Sushi
Huvudrätt: Stickyrice-kaka, Grillade kycklingspett i söt/stark marinad,
grillad kyckling, kryddigt ris och gurka.
Efterrätt: supersöt kokoskaka i palmblad.




Jag och mitt kycklingspett!
:)


Nelly och jag


Nai Yang stranden...


Tack för idag, slut för idag!

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till jobbet! Och låter som en riktigt härlig ledig dag. :) jag har semester nu, hemma och vilar (och väntar...). Kramar

    SvaraRadera
  2. Wow! Grymt med jobb!! En tanke som flyger förbi är, hur blir det med din lägenhet? får du bo kvar i den även fast du gör uppehåll i studierna?
    Stort Grattis till jobbet iaf!
    Jättekul =)

    SvaraRadera