onsdag 13 juni 2012

Jetlaggat inlagg utan prickar

Har kommer nagot sa unikt som ett blogginlagg utan bilder!
Sitter nu pa ett internet cafe i Bagkok och fordriver tidn lite, eftersom jag forsoker halla mig vaken tills det blir kvall och pa sa satt ev kanske litegrann hamna i ratt dygnsrytm... Sa jag tankte passa pa att beratta lite om min resa sa har langt...

Jag flog for forsta gangen med Qatar airways, vilket underbart flygbolag! Jag har aldrig upplevt san service och kvalite pa ett lagprisbolag forut (och jag har anda provat ett par stycken)!
  Det borjade med att vi innan start blev bjudna pa karameller och vatservetter (ok inte varsta grejen, men lite smatrevlig gest utover det vanliga) Det bjods pa riktigt god flygplansmat, tre ratters dar man fick valja kott eller fagel till huvudratten. Det fanns tv med over 500 filmer, 200stvprogram, 50cd skivor och 20 spel (eller nat sant) i varje stolsrygg... Man fick inte bara de sedvanliga filt och kudde utan aven ett litet travelkit med langa strumpor, tandborste, orenproppar och san dar morker-lapp att ha framfor ogonen. Pa toaletterna fanns det inte bara behallare for tval, utan aven en med lotion och en med parfym. Personalen var galet serviceminded och jattesnalla, tog sig tid, skojade och pratade, kandes som jag hade tva nya vanner innan jag gick av! (ok, jag kommer inte ens ihag deras namn.. men mer principen...

Bytet i Doha var ocksa nagot storartat. Jag, som knappt vet att det finns ett land som heter Quatar, an mindre var det ligger eller hur det ser ut, hade inga forvantningar alls pa mellanlandning, det ar ju som det ar, liksom. Men fy vilket haftigt landskap! det var soldis och sand i luften, sa man knappt sag marken forran vi landade (eller jo, men knappt...) Det var som att flyga in i en film. Det var sand sa langt man sag, alla hus var sma fyrkantiga och sandfargade, de fa trad som fanns runt husen var sma och nadde inte over forsta vaningen. Pa andra sidan tornade staden upp sig... eller ja, mitt de fyrkantiga sma husen stod ett antal malplacerade skyskrapor i modernaste stil. Helt galna kontraster. Allt detta i en tjock sandrok, sa att solen bara gick att urskilja som en rund ljuspunkt, mer lik manen an solen.

Nar jag sa var mellanlandad och klar bar det av med en lika trevlig flygtur till Bangkok. Val framme, trott och svettig bestamde jag mig for att inte ta en taxi, utan istallet satsa pa att aka kommunalt, in till tagstationen, som av nagon anledning blivit mitt mal... skytrain och subway funkade utan nagra strorre krangligheter och val pa tagstationen kom jag och herren i resebyran fram till att jag nog inte alls ville aka tag/buss i 18 timmar for att fa 2 natter vid stranden, nar jag anda ska till phuket i 7 veckor. Sa jag tog en tuktuk in till stan och hittade ett mkt litet men galet billigt hotellrum pa khaosan road. Jag at friedrice-groncurry och somnade sen i den tokharda sangen i det pyttelilla rummet. (bilder kommer!)
  Nu, tre timmar senare har huvudverken lagt sig och jag har borjat fungera hyfsat i huvudet igen... Sa nu blev det lite internet o chokladmjolk!!! mmmm... for er som inte vart i thailand eller pa barnhemmet kan jag beratta att detta ar en av de bidragande orsakerna till min viktokning varje gang jag ar har :p
  Nasta mission ar att boka flygbiljett till Phuket imorgon och lite farsk annanas. Sa det blir en kvall pa khaosanroad, en lang nattssomn... lite shopping(?!) och sen ner till mina underbara ungar! :)

Sadarja... Om det ar nan enda som orkar sig igenom detta jetlaggade inlagg, utan prickar och ringar sa ska ni ha en stor eloge!
Lovar att gora det mer lattsamt framover, mer bilder, mindre skitsnack! ;)

Ha det bra sa lange!
Kram!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Så himla kul att få följa dig därnere. Hoppas verkligen du har det en aning varmare än här hemma i Jämtland, nu ca 10 grader och regn, förstås.Ser med nöje fram till ditt nästa inlägg. Ha d gott! KramKram

    SvaraRadera
  2. Visst känns det lite lyxigt att få välja varmrätt på planet och få sovkit?;) Härligt att du kommit på plats! Hoppas resan till Phuket går lika smidigt. Här jobbar vi på ett tag till, men snart helg iaf:) Ha det toppen! Kramar

    SvaraRadera