måndag 25 juni 2012

Midsommar á la Thai

Glad Midsommar
I lördags firades det midsommar på Barnhemmet. Det fick bli dagen efter, eftersom alla barn går i skolan på midsommar. (konstigt att skolan inte visar hänsyn till svenska högtider) :P
Men det gjorde ju inte oss något, vi märkte ingen skillnad alls.
Och det var ett midsommarfirande värt att vänta på! :) Jag har sagt det förr och jag säger det igen: den thailändska midsommarstången är utan tvekan den vackraste midsommarstången i hela världen! Och thailändare kan det här med att festa, leka och ha roligt..
Nog pratat, nu till bilderna!





Sju sorters blommor under kudden..
Och för första gången på jag vet inte hur länge kommer jag inte ihåg nåt jag drömt på hela natten... hur kul va det då?! :P
  




På morgonen börjades det fixas med blommor...


Och stången restes och pyntades..


Och pyntades lite till

Och nog blev den ganska vacker! :)


Sen var det volontärernas tur att inta köket för att laga köttbullar till middagsbuffen! 



Ett Jenny-vänligt recept!


Linn, Nathalie o Jag 


Vi fick hjälp med att rulla köttbullarna


Sen dansades det runt stången (vilket jag inte har några bilder på) lektes massa roliga lekar, i stekande solsken! :)


Sista paret ut




Stafett


Hela havet stormar





sen serverades det glass till alla varma barn :)
(och vuxna förstås..)


Så bjöds det på dansuppvisning av våra fina modiga små ungar :)




'



Och midsommarbuffe! :)
(thailndarnas bild av vad som bör finnas i en västerlänsk buffe...)


Efter maten blev det tårta, sång och presentutdelning till de barn som fyllt år...





Och det var våran midsommar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar