torsdag 14 juni 2012

En dag i Bangkok

Jaha... Eftersom jag har ett par timmar att fordriva och detta underbara internetcafe har ac sa blir det en liten uppdatering idag ocksa! :) Dock fotolos aven denna gang...

jag kan borja med att rapportera att jag fortfarande ar kvar i Bangkok, men att jag har bokat ett flyg till Phuket redan i kvall, sa kl 20.35 landar jag pa phuket och strax darefter blir det ett kart aterseende av barnhemmet :)
  Idag ar jag mkt piggare och gladare, blev en tidig kvall igar och en sen morgon idag, sa efter 13 timmars somn ar jag nu relativt med i dygnsrytmen kanner jag! :)

Sa vad har jag hittat pa sen sist da...? Jo jag har atit phad thai, farsk mango o stickyrice, shoppat lite: ett linne, en planbok, ett par orhangen och en sarong. Linnet shoppade och prutade jag helt pa thai, mkt stolt over mig sjalv och att jag kommer ihag en del thai iaf... och inte for att skryta men vi pratade om bade farg, storlek, prutning och varfor jag kan lite thai... ;P  Sen blev det lite sovande som sagt... Vem bryr sig om att sangen ar hardare an golvet (ok, latt overdrift... men inte langt ifran..) och att man rinner bort av svett... Inte jag iaf, fy va skont det var att fa sova! :)
  Dagen idag inleddes med mixedfruits o yoghurt, samt te (lite varmt med te, men min hals behovde det for att vakna till liv...) Sen agnade jag formiddagen at att promenera runt i omradet... hamnade utanfor tempelomradena med bigbuddha o co. Varmt som tusan och halvvags insag jag att solkram kanske varit en bra ide... som tur va har jag tshirt med luva, sa bade axlar och nacke gick att radda... :)
   Saga vad man vill om thailandare... de ar underbara, snalla, glada, arliga... oftast.. visst jag tycker om thailandare, klart jag gor, annars skulle jag inte aka tillbaka hit ar efter ar. Men pa nat satt glader det mig lite att se att de ar ocksa manniskor och fruktansvart olika... Och seriost, utan att generalisera eller sa (:P) men de thailandare som finns runt tempelomradet e nog undantaget som bekraftar regeln... shiiit va de har forsokt lura mig idag! Tror jag vart utsatt for iaf 8-10 st som menade att "du gick fel och att de kunde skjutsa mg ratt", eller att "tyvarr ar templet stangt idag, men det finns ett annat pa andra sidan stan som ar oppet, jag kan skjutsa dig!" Eller (den basta) "det ar thailandskt nyar idag och da ska man mata faglar! du kan kopa mat av oss, jattebilligt!" Gav upp efter en stund och gick tillbaka, kande att de inte ens var nan ide att forsoka fa aka tuktuk for ett vettigt pris :P
  Sa trott o svettig sokte jag svalka pa ett internetcafe.. och ja har ar jag nu.... cirkeln ar sluten... :P

Tack till er som orkar lasa... Och tack till er andra som bara gick in for att kolla bilder och sen vande (fast ni laser ju inte det har forstas... :p)

Ha sa skoj i kalla sverige! :)

1 kommentar:

  1. skönt att höra att du har det bra, darling! hoppas återseendet med barnen blev precis lika sprudlande som du hoppats! ♥

    SvaraRadera