söndag 10 juni 2012

En vecka i sthlm

Jajamän!Då har en vecka i sthlm sprungit förbi! Förstår inte riktigt hur tiden kan gå så otroligt fort... jg har inte hunnit med vad jag skulle och insåg idag att jag bara har en dag på mig innan jag åker! Och på min to do liststår fortfarande:
Skriva projektutvärdering
Skriva projektansökan
Ansöka om praktikplats
Skriva CV +pers brev
Packa
Läsa ut boken
Köpa sista boken till sommarkursen
Städa rummet
Hitta hamstervakt
Göra upp en resplan...

Vem tror att jag kommer att lyckas? :P


Men just nu tar vi fokuset bort från det jag inte gjort och highlightar det jag faktiskt gjort istället... Vilket är en hel himla massa roliga saker! :)

Tisdag

Jag inledde veckan lite lugnt med att ansöka om visum och strosa på stan..
På kvällen var det födelsedagsfika för att fira vår 10-åring! :)
Grattis Moses!




Onsdag
Sveriges nationaldag!
Detta firades förstås! Jag åkte till Hässelby för att spendera dagen med Zandra och Victor. När Victor vaknat och vi ätit en galet god räksallad begav vi oss till Hässelbyslott där firandet var i full gång! Tivoli och små stånd och massa glada människor som stod i kö! Härliga Sverige!
Jag köade mig fram till godisståndet och sen slog vi oss ner på ängen och njöt av solen! :)



grymt lyxigt att ha ett eget bollhav hemma i vardagsrummet!

Victor på tivoli!




Lite läskig varningstext... Vad har de haft i den mixen eg!?


Sötaste lilla skitungen! :)

Sen åkte jag tillbaka till Åkersberga för att avsluta dagen med middag och deeptalk på Camillas balkong. 



Torsdag
Torsdagen inleddes med frukost på altan, i strålande solsken. 



Så var det dags att bege sig till Täby för en lunchdate med finaste Ida!
Alltid lika härligt att få prata lite thai, drömma sig tillbaka till värmen på barnhemmet och i detalj gå igenom allt som hänt sen vi sågs sist... Det var inte många timmars tystnad under de två lunch-timmarna! Så skönt att ha en Ida!
Tack för en grym lunch!
Ses på skype! ;)
 

Lunch i Täby


Sen blev det 4 timmars "shopping" i Täby.
För er som inte vet det så är inte shopping det roligaste jag vet... Men jag måste säga att jag ändå lyckades riktigt bra! Blev både sånt jag behövde till thailand (typ vaccin och bikini), sånt jag inte alls behövde, men var väldigt billigt (H&Ms rea) och sånt jag bara inte kunde motstå (bäbiskläder)...
Efter denna eminenta shoppingtur åkte jag vidare till Bergshamra för middag med Jeppe och Jessica.
Som vanligt underbart roligt att ses och massa god mat! 


Sötaste söta


Fredag
Fredagen var minst lika underbart fullspäckad som resten av veckan och bjöd på minst lika vackert väder. Dagen började med order om att jag måste äta upp jordgubbarna i kylen, innan de blev dåliga... tråååkigt... :P Så jordgubbar och fil till frukost, i solen på altan... Klart dagen blir bra då!




Natte-bollen gjorde mig sällskap på altan..


Sen blev det en tvåtimmars promenad med Tessa och söta pyttelilla Novalie! :)
Vi hann med att prata om allt mellan himmel och jord och titta på hästar, katter och hundar, medan lillskruttan sov lugnt i vagnen hela vägen :)


Novalie tittar inte på hästarna...


snell hest!

Sen blev det ännu en tur in till Sthlm, denna gången för att hämta ut visumet från ambassaden. Och till min stora lycka godkände de min visumansökan även denna gång! :)


Firade med en glass i humlegården


På kvällen bjöds det på grillning i Hässelby!
Fina Ami följde med och det blev en helt underbart bra kväll, med massa härligt folk!


Grillmaster-Zandra


Ami och Victor


Trött men nöjd kille :)


Rosa elefant!


Irish coffee


chipsskål- surprise!
(bara i Hässelby!)



Kexchokladen tog snabbt slut...
undra vem som fick skulden för det... ;P


Zandra mot Jenny i biljard...
mkt spännande match...
första timmen...
sen va de ingen som riktigt orkade bry sig om den vita bollen som planlöst åkte fram och tillbaka utan att ha ner en enda boll.... :P


Fin-cider!



Lördag
Lördag morgon vaknade jag kl 9 av en alldeles för morgonpigg ettåring som pratade utanför dörren till gästrummet... :)
Efter ett par timmar framför tvn begav vi oss in till stan för lunch på mongolisk-bbq
Lite svårt att sittastill tyckte Victor, himla trevligt och god mat tyckte vi andra! :)




Sen vidare till Täby för att träffa Tracy!




Lördagsmys hemma i soffan med hela familjen! :)



Söndag
Helt frivilligt gick jag upp kl 6.00... Packade matsäck och regnkläder, hämtade upp Camilla och sen begav vi oss till Rimbo för en heldag på ett fält.
Vi var funktionärer vid ett av marathon hindren på körtävlingen. Och vi hade tur, det var riktigt fint väder och massa fina hästar!
(dessutom världens goaste Camilla att sitta o prata skit med innan ekipagen rullade in)


Frukost nr.2


Fin häst!


Jag


Sötis!


vit häst


två häst


ok, kolla steget! galet fin! :)


Eftermiddagsfika i bilen på väg hem...


Och som avslutning på en kanondag:
Grillat till middag!



Behöver nog inte säga att jag haft en underbart härlig vecka, hunnit träffa massa underbara vänner och haft det himla bra!
Vill ändå passa på att tacka er alla igen, för att ni hade tid att träffa mig just den veckan/dagen/tiden som jag råkade va ledig! Ni är underbart anpassningsbara och jag är så glad att jag hann träffa er alla!
Och till er jag inte hann träffa nu, så hoppas jag att vi hinner med det när jag kommer hem från Thailand istället!


Kram på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar