onsdag 20 juni 2012

första veckan på barnhemmet

Hej hopp!

Nu har det gått några dagar (ja, nästan en vecka faktiskt) och jag börjar bli varm i kläderna (hehe, det är ju över 30c i skuggan, så konstigt vore annars). Och jag börjar lära känna de andra volontärerna litegrann och även de två nya barnen :) Så nu kommer en liten uppdatering om vad som hänt sen sist och några fina bilder för att illustrera!



Knasungarna!
I väntan på att något ska hända... inte av någon speciell anledning...
 utan mest bara för att... och de e ju alltid kul att åka motosaiii!


I söndags åkte vi på liten eftermiddagsutflykt 
Vi åkte till en damm för att gå på promenad. Galet vackert och skönt att komma ut o röra sig lite :) Promenaden tog en dryg timme, i barnvänligt tempo...

Team, Nico, Matt, Nun, Jeck och Waww njuter av utsikten efter en lyckad söndagspromenad... eller ja, de har ju ryggen mot utsikten, så egentligen är det ju mest jag som njuter... Så ok: Team, Nico, Matt, Nun, Jeck och Waww posar framför kameran... :P

Tröttisarna på bilen på väg hem... hälften av barnen somnade... :)


En helt vanlig kväll på barnhemmet

Diggar stilen på småkillarna!
Och ja, det är ok att sitta nära tvn, ingen har hittills fått fyrkantiga ögon...

Och så har vi läst läxor

På barnhemmet serveras näringsrik kost 4 ggr per dag... Här ser vi dagens mellanmål, så att barnen ska stå sig fram till middagen :) Och inte ett enda barn klagade på att de inte blev mätta och var tokhungriga till middagen!
(sen undrar folk varför jag alltid går upp i vikt när jag är här... :p)

Hans hittade en ödla i trädet på barnhemmet :)



Ja, så alltså: en härlig mix av bus, lek, vardag och utflykt!
Och dessutom har jag undervisat lite engelska i skolan, jag kom ihåg hur man gjorde och var inte supernervös (fast lite, så jag va tvungen att följa med Emil på en lektion först, för att se om jag kom ihåg hur man gjorde...) Nu har jag två dagar ledigt och de ska jag tillägna skolböckerna, läser en sommarkurs på distans, så ska försöka göra så mkt som möjligt i början, så jag slipper det sen... :)
Och på lördag firas det midsommar på barnhemmet! :) Ska bli skoj! men det får ni veta mer om nästa gång!

Kram

1 kommentar:

  1. Hej där tjejen! Du verkar ha d bra o d är dig väl unt. Härliga bilder.
    Här hemma Jämtland är det någorlunda okej, ff regniga dagar o runt +10.
    Violen haft det tufft, i helgen som var hade de en brand som rubriceras mordbrand nu.....vet inte riktigt alla detaljer än, ingen skadad iaf. De flesta for med ner t Sthlm nu i veckan. Träffade Reza idag och han o Ahmed är kvar hemma, Reza är sjuk o Ahmed jobbar. Och t min allra största bestörtelse, Mohamed stannar i Sthlm, far vidare t Gtbg o sen kanske bosätter sig i Jönköping. Kul för han m....
    D ska komma 4 nya grabbs snart också, skoj eller hur, får se vilka dom är nu i höst då.
    Tänkte bara uppdatera dig lite, du ska inte tro att världen stannar för att du är i härliga varma Thailand....hahah
    Många kramar t dig från mig o glad midsommar på dig o dina ungar.

    SvaraRadera