söndag 17 juni 2012

Same same... :)

Här kommer då första riktiga inlägget  från barnhemmet... kände dock inte att jag hade tid med 3 timmars foto-uppladdning, så valde 5 mkt talande bilder... skulle förstås vart en på mina små busungar, men har liksom inte haft tid att fota dem, har så mkt annat för mig än att fota när de e hemma.. :P Men de kommer så småningom... :) 

Vi börjar med denna eminenta bild, som får symbolisera de små förändringar som skett på barnhemmet sen i fjol. De är inte många, men de finns... Tex har 6 av barnen flyttat ut och två nya flyttat in. Det är helt nya volontärer, Sitong har tappat massa päls och e numera en skabbig liten vovve, vi äter för tillfället catering mat eftersom kokerskan är mammaledig och vår lampknapp har av ngn anledning modifierats om litegrann... Men de e nog de stora skillnaderna. I övrigt är det sig likt här på barnhemmet, samma goa stämning som alltid!


Tog en eftermiddagsutflykt till stranden... som också är sig ganska lik :) lite mer folk, lite ombyggnad på vissa barer o affärer (the beach club är stängt pga renovering!) och en himlans massa kitesurfare överallt. Men, samma fina naiyang... och det blev en 45 min promenad från ena änden till den andra, för att kolla läget lite :)


Jag.. är mig rätt lik också får jag väl säga att jag tycker... Även om barnen e lite bittra på att jag klippt av mitt långa hår :p Däremot e jag väldigt vit, något som de påpekar som något mkt vackert, det ska de bli ändring på. Nu ska jag bli brun och ful! :)


Bananashake!!!
(känner inte att jag behöver nån utvecklande text till denna bild.. GOTT helt enkelt)


Ngó
eller Rambutan... Införskaffades på NaiYang marknaden, tillsammans med ett par perfekt mogna gula mangos! :) Och ja... marknaden är sig rätt lik den också.. Till o me många av försäljarna är desamma som i fjol... o året innan :)

Sammanfattning: Same-same, but different (nit noi)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar