fredag 15 juni 2012

Bilder

Här kommer bilderna till föregående två inlägg...

Jag kan också passa på att berätta att jag nu har kommit till barnhemmet, jag landade kl 2110 igårkväll, efter förseningar och en mkt spännande flygtur, med ett plan som hade fel på bromsarna... Men vi kom iaf helskinnade fram till Phuket och på flygplatsen möttes jag av en liten välkomst kommitté på tre pers; Natalie och Linn, som är volontärer här nu (bara en vecka till dock) och Eak, som jobbat här sen innan jag va här första gången! Härligt återseende! Jag fick åka bak på bilen och njöt av att vara tillbaka på min lilla ö! (nej, den e varken min eller liten... men ändå...) Tyvärr sov alla barn när jag kom hit och jag sov när de åkte till skolan imorse... Så än så länge har jag bara träffat personalen, men det är inte illa det heller! :) Kan också glatt meddela att jag även detta år får bo i rum 8! home sweet home! (Ida, vår tvättlina finns kvar! och taket e fortfarande halvtrasigt efter dig o grisen! :P)
Kan också berätta att min dator stått i 2.5 timme för att ladda upp dessa bilder, så NJUT! ;) Det betyder också att det inte kommer bli superlånga, supermånga bilder framöver... men jag ska välja ut de riktigt fina, de gånger jag inte har 3 timmar på mig... :)


Quatar

Från flygplatsen... dis, dimma och små hus


Öken


Ja, dålig bild genom bussfönstret, men om ni anstränger er så ser ni solen i nederkanten av det ljusa på himlen... Den är på väg ner, och syntes mindre tydligt än månen gör hemma i sverige...


En sista bild på Quatar


Soluppgång ovan molnen



Mitt pyttelilla hotellrum


Det pyttelilla badrummet


Jag o min chokladmjölk! :)
*lycka*


fint pyntad gata i bangkok


Khaosan road

springrolls! :)


sopborst-försäljar-mannen


Liten gränd


lite mysigare Rambuttri road (alldeles intill mer kaotiska backpacker gatan khaosan, där jag bodde)


Khaosan by night

Kvällsfika: Stickyrice m mango! :)


Här sov jag o alla mina saker...


nyshoppat!


utsikt genom fönstret som hade galler, men inte gick att stänga... säkerhet a'la thai.


frukost!

Lite bilder från min promenad: 



underbar bild i grodperspektiv.... bjuder på den!



water-melon-shake, soup-coconut-chicken
Aroooy!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar